مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1400 ساعت 03:152021-05-27اقتصادي

«طارم» مامنی برای زنبورداران/ «کارنیکا» زنبور محبوب زنبورداران


استان زنجان با دارا بودن طبیعیت سرسبز یکی از استان هایی است که پرورش زنبور عسل در آن رواج دارد، پرورش زنبور عسل کارنیکا که از جمله گونه ها و نژادهای وارداتی به کشور است که این روزها جای نژاد بومی و کم بازده را گرفته و تولید عسل را در استان افزایش و موجب .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، استان زنجان یکی از استان های مهم کشور در عرصه کشاورزی است، منطقه ای که با وجود شهرستان هایی مانند سلطانیه، ابهر، طارم، خرمدره و خدابنده و ایجرود که هر کدام دارای ظرفیت های مختلف و مناسبی در عرصه کشاورزی هستند، به استان زرخیزی در این عرصه تبدیل شده است.

شهرستان طارم بین کوه های شمال زنجان و جنوب استان گیلان واقع شده است، آب و هوای بی نظیر این شهرستان یکی از مهم ترین ویژگی های طارم است که زیبایی های این منطقه را دوچندان می کند.

در شهرستان طارم به طور همزمان می توان چهار فصل از سال را دید که این منطقه منحصر به فرد هدیه ای از شمال کشور سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

شکارگاه ها، منطقه حفاظت شده سرخ آباد، رودخانه قزل اوزن، ارتفاعات، درختان کهنسال، قسمتی از سد منجیل، آتشکده ها، غار خرمنه سر و قلعه سمیران از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان به شمار می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طارم» مامنی برای زنبورداران/ «کارنیکا» زنبور محبوب زنبورداران

«طارم» مامنی برای زنبورداران/ «کارنیکا» زنبور محبوب زنبورداران