مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 13:402021-05-26سياسي

شیرهای فعلی میدان حر قدمت تاریخی ندارند/نصب دوباره شیرها با مصالح جدید


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: شیرهای اصلی میدان که همزمان با مجسمه مرکزی نصب شده بودند، اوایل انقلاب و در جریان اصلاح فیزیکی میدان برداشته و تخریب شده بودند.

- ، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: چهار مجسمه شیر در چهارگوشه میدان کاری است که توسط حسین ارژنگ شاگرد مرحوم غلامرضا رحیم زاده ارژنگ در اوایل دهه 80 و حدود 18 سال پیش برای تکمیل مجسمه میدان برا اساس طرح ابتدایی ساخته شده و در این میدان قرار گرفته است و از نظر تاریخی با مجسمه اصلی وسط میدان (گرشاسب و اژدها) برابری ندارد.

شیرهای اصلی میدان که همزمان با مجسمه مرکزی نصب شده بودند، اوایل انقلاب و در جریان اصلاح فیزیکی میدان برداشته و تخریب شده بودند.

وی افزود: این مجسمه ها بر اساس همان شیرهای قدیمی از طریق تکنیک قالب گیری از جنس فایبرگلاس ساخته و داخل آن برای استحکام بیشتر با بتن پر شده بود.

البته به نظر می رسد همین امر (بتنی بودن داخل فایبرگلاس) باعث شده که بعد از 18 سال آسیب جدی ببینند به طوری که قابل مرمت نباشند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با بیان اینکه مجسمه های این 4 تا شیر به گونه ای آسیب دیده بود و در شرایطی بود که سازمان زیباسازی ناگزیر به مرمت اساسی بود، گفت: به دلیل وسعت شکستگی و آسیب دیدگی، بررسی های لازم توسط یک تیم متخصص در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرهای فعلی میدان حر قدمت تاریخی ندارند/نصب دوباره شیرها با مصالح جدید

شیرهای فعلی میدان حر قدمت تاریخی ندارند/نصب دوباره شیرها با مصالح جدید