مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 10:352021-05-26اقتصادي

آغاز مبارزه با سن گندم در 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یزد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مبارزه با آفت سن گندم در 9200 هکتار از مزارع جو و گندم استان یزد آغاز شد.

- ایسنا/یزد مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مبارزه با آفت سن گندم در 9200 هکتار از مزارع جو و گندم استان یزد آغاز شد.

مرتضی فتاحی اظهار کرد: کشاورزان برای سمپاشی به موقع اراضی زیر کشت گندم و جو علیه آفت سن گندم آماده شدند و مبارزه با آفت سن گندم در 9200 هکتار از مزارع جو و گندم استان یزد آغاز شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: تمامی عملیات مبارزه با آفت سن به صورت زمینی بوده و با استفاده از 2 هزار دستگاه انواع ادوات و ناوگان های سمپاش بومی، تراکتور و کوله پشتی از سوی کشاورزان و با نظارت کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی حفظ نباتات سازمان درحال انجام است.

وی افزود: از آنجایی که تامین سموم دفع آفات نباتی و دیگر هزینه ها بر عهده کشاورزان است، 40 نفر از اعضای شبکه مراقب و کارشناسان پهنه و حفظ نباتات جهاد کشاورزی کار بررسی وضعیت مزارع و نظارت بر مبارزه را بر عهده دارند.

وی، تصریح کرد: سپماشی با توجه به شرایط آب وهوایی تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد و بهره برداران باید برای بالا بردن کیفیت گندم در این زمینه تلاش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مبارزه با سن گندم در 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یزد

آغاز مبارزه با سن گندم در 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی یزد