مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 08:402021-05-26سياسي

شیرهای فعلی میدان حر قدمت تاریخی ندارند


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه چهار مجسمه شیر در چهارگوشه میدان کاری است که توسط حسین ارژنگ شاگرد مرحوم غلامرضا رحیم زاده ارژنگ در اوایل دهه 80 و حدود 18 سال پیش برای تکمیل مجسمه میدان برا اساس طرح ابتدایی ساخته شده است و در این میدان قرار گرفته است، - گفت: از نظر تاریخی با مجسمه اصلی وسط میدان( گرشاسب و اژدها) برابری ندارد.

شیرهای اصلی میدان که همزمان با مجسمه مرکزی نصب شده بودند، اوایل انقلاب و در جریان اصلاح فیزیکی میدان برداشته و تخریب شده بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برزین ضرغامی با اعلام این خبر ادامه داد: این مجسمه ها بر اساس همان شیر های قدیمی از طریق تکنیک قالب گیری از جنس فایبرگلاس ساخته و داخل آن برای استحکام بیشتر با بتن پر شده بود.

البته به نظر میرسد همین امر( بتنی بودن داخل فایبرگلاس) باعث شده که بعد از 18 سال آسیب جدی ببینند به طوری که قابل مرمت نباشند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با بیان اینکه مجسمه های این 4 تا شیر به گونه ای آسیب دیده بود و در شرایطی بود که سازمان زیباسازی ناگزیر به مرمت اساسی بود، گفت: به دلیل وسعت شکستگی و آسیب دیدگی، بررسی های لازم توسط یک تیم متخصص در زمان کافی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرهای فعلی میدان حر قدمت تاریخی ندارند

شیرهای فعلی میدان حر قدمت تاریخی ندارند