مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 08:152021-05-26دانش

فرآیند جذب نخبگان کوتاه تر می شود/ حمایت از بازگشت نخبگان ایرانی خارج از کشور


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه راهکارهای ارتقاء، جذب، نگهداشت و بازگشت نخبگان، به منظور حفاظت و صیانت از نخبگان، تسهیل بازگشت نخبگان ایرانی در سطح جهان و حضور نخبگان کشورهای اسلامی در کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه 841 باید در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به تصویب برساند.

این موضوع دارای اهمیت فراوانی است تا ما با شوک هایی در جامعه نخبگانی مواجه نشویم و به صورت پیوسته پایش وضعیت مهاجرت نخبگان صورت بگیرد .

استاد ارتباطات دانشگاه تهران گفت: دولت موظف شد به منظور ارتقای سهم نخبگان و استعدادهای برتر در دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی تسهیلات لازم در شرایط مالی، اداری، استخدامی را تمهید کند و معاون علمی و فناوری باید در ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی را در هیأت وزیران به تصویب برساند.

عاملی ادامه داد: همکاری اعضای هیأت علمی مراکز آموزش عالی و پژوهشی وزارتین علوم و بهداشت با بنیاد ملی نخبگان دارای امتیاز اجرایی است و پیوستار همکاری آنها در دانشگاه ها محسوب می شود.

 اگر اعضای هیأت علمی در وزارتین علوم و بهداشت مشغول به کار شوند ادامه فعالیت آنها محسوب می شود و از معافیت آموزشی برخودار می شوند و تشویقی برای همکاری با بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآیند جذب نخبگان کوتاه تر می شود/ حمایت از بازگشت نخبگان ایرانی خارج از کشور

فرآیند جذب نخبگان کوتاه تر می شود/ حمایت از بازگشت نخبگان ایرانی خارج از کشور