مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 05:452021-05-26سياسي

شورای نگهبان و اعضای آن مصون از اشتباه و نقص نیستند


شورای نگهبان و اعضای آن همچون سایر نهادها و اشخاص مصون از اشتباه و نقص نیست، اما به ویژه در این دوره از بررسی ها تلاش فوق العاده خود را برای بررسی دقیق، - قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان و اعضای آن همچون سایر نهادها و اشخاص مصون از اشتباه و نقص نیست، اما به ویژه در این دوره از بررسی ها تلاش فوق العاده خود را برای بررسی دقیق، عادلانه و همه جانبه براساس ضوابط قانونی و شرعی بکار گرفت تا وظیفه خود در این امر خطیر را در برابر خداوند متعال و ملت شریف ایران اسلامی انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، سیامک ره پیک عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان در یادداشتی به فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری در شورای نگهبان پرداخت که متن کامل آن به شرح زیر است: در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری پس از بررسی صلاحیت داوطلبان مسائل یا سؤالاتی پیرامون فرآیند بررسی ها مطرح می شود.

در خصوص این موضوع نکات زیر قابل توجه می باشد: 1- تصمیم گیری در شورای نگهبان چه در مورد مصوبات مجلس و چه در بررسی صلاحیت ها در انتخابات براساس معیار رأی اکثریت مطلق شکل می گیرد.

به عبارت دیگر به طور مثال در مورد تایید صلاحیت هر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری لازم است اعضای شورا با حداقل 7 رأی صلاحیت داوطلب را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان و اعضای آن مصون از اشتباه و نقص نیستند

شورای نگهبان و اعضای آن مصون از اشتباه و نقص نیستند