مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 05:152021-05-26سياسي

ابهاماتی در واگذاری معدن طلای اندریان وجود دارد


نماینده مردم ورزقان در مجلس با انتقاد از وضعیت کنونی معدن طلای اندریان در ورزقان، گفت: به طور قطع در نحوه واگذاری 20 ساله این معدن به یک شرکت خارجی ابهاماتی وجود دارد.

- ، اللهوردی دهقانی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه گفته می شود سرمایه گذار خارجی معدن اصالت روسی دارد، ولی تبعه گرجستانی است، افزود: احتمال دارد این سرمایه گذار در روسیه یک ورشکسته باشد.

وی با اشاره به اینکه اصل واگذاری معدن طلای اندریان در اوایل دهه 1390 زیر سوال است، گفت: وقتی مردم عادی می توانند با ابتدایی ترین تکنولوژی ها، از خاک معدن این منطقه طلا استحصال کنند، پس عملیات استخراج نیاز سرمایه گذار خارجی ندارد، در حالی که در زمان حاضر سرمایه گذار خارجی سهام دار غالب است.

دهقان ریشه مشکلات ناشی از حفاری های غیر مجاز در معدن طلای اندریان را مدیریت ناصحیح معدن دانست و اضافه کرد: در وضعیت فعلی اهالی روستای اندریان، تمایلی به کار در معدن ندارند، چون قاچاق برایشان به صرفه تر است و پول کلانی از این راه به دست می آورند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: حفاران غیر مجاز بعد از مدت کوتاهی کار در معدن و آشنایی با رگه ها، به قاچاق روی می آورند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلفات محرز روی داده در معدن طلای اندریان گفت: این معد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهاماتی در واگذاری معدن طلای اندریان وجود دارد

ابهاماتی در واگذاری معدن طلای اندریان وجود دارد