مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 04:502021-05-26اقتصادي

تامین آب شرب عشایر ریگان با استفاده از انرژی خورشیدی


مدیر امور عشایری شهرستان ریگان گفت: برای اولین بار در کشور تامین آب شرب عشایر ریگان با استفاده از انرژی خورشیدی انجام شد.

- علی اکبر صابری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار کرد: 20 خانوار عشایری منطقه پاسرخ ریگان با استفاده از منبع لایزال الهی(خورشید) از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

مدیر امور عشایری شهرستان ریگان با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح، پنل خورشیدی در منطقه با اعتبار 2 میلیارد ریال نصب شد، افزود: با توجه به مشکلاتی که در تامین گازوییل برای تامین آب عشایر وجود داشت، با پیگیری های صورت گرفته و لوله گذاری از مخزن تا روستا آب شرب اهالی این منطقه تامین شد.

صابری عنوان کرد: بیش از 2 کیلومتر لوله گذاری و احداث مخزن در این روستا جهت رفاه عشایر انجام شد و به زودی در دو نقطه دیگر در مناطق عشایری نیز با ایجاد پنل خورشیدی آب آشامیدنی عشایر تامین خواهد شد.

مدیر امور عشایری شهرستان ریگان خاطرنشان کرد: شهرستان ریگان ظرفیت خوبی در زمینه تامین انرژی خورشیدی دارد که تمام تلاش ما برای عشایر در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

صابری با بیان اینکه ین اقدام برای اولین بار به صورت پایلوت در کشور در مناطق عشایری ریگان به خوبی انجام شد، ادامه داد: بیش از 2500خانوار عشایری در ریگان زندگی می کنند که بیشترین جمعیت عشایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب شرب عشایر ریگان با استفاده از انرژی خورشیدی

تامین آب شرب عشایر ریگان با استفاده از انرژی خورشیدی