مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 04:402021-05-26اجتماعي

اُفت 50 تا 63 درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزان


رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار کرد: دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانی های جهانی در دوران کرونا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی های این دوران پس از کرونا جبران شود.

وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه های سوم تا هفتم و در بین بیش از 5میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می دهد؛ 32تا 37درصد افت کیفی در درس علوم و 50تا 63درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است.

همچنین با شبیه سازی داده های 157کشور جهان نشان می دهد، آموزش در کنار معیشت، بین 3دهم تا 9دهم باعث افت کیفی شده است.

همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می تواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری های قبلی هم خواهیم داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده با اشاره به دستورهای جلسات امروز و فردا، اظهار کرد: بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اُفت 50 تا 63 درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزان

اُفت 50 تا 63 درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزان