مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 02:252021-05-25اقتصادي

شاه ‎راه ترانزیتی شرق مهمترین طرح ترازیتی کشور


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به موقعیت سیستان و بلوچستان شاه راه ترانزیتی شرق ایران مهمترین طرح ترانزیتی کشور به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، ماندانا زنگنه در نشست مبادلات مرزی استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد اظهار کرد: افغانستان کشوری است که بازار صادرات پذیری بالایی دارد و با توجه به تشابهات فرهنگی اعتماد بسیار به تولیدات کشور دارند و این فرصتی مناسب برای صادرات را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته از پل ابریشم و پایانه مرزی میلک در مرز ایران و افغانستان به طور متوسط روزانه 135 دستگاه خودرو ترانزیتی وارد و 138 دستگاه خارج شد که این یعنی هر روز 273 تردد ترانزیتی در این پایان ثبت شده است.

زنگنه افزود: بندر چابهار به دلیل پهلوگیری کشتی های ترانزیتی به عنوان مبدا مسیر ترانزیت خشکی شناخته می شود، این در حالی است که طی سالهای گذشته این بندر تحولات بزرگی به خود دید و در نتیجه آنها امروز  ظرفیت بارگیری در بندر از 8 میلیون و 500 هزار تن در سال گذشت و این یعنی کشتی های بزرگ کانتینربر با تناژ 100 هزار تن امروز می توانند در این بندر پهلو می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاه ‎راه ترانزیتی شرق مهمترین طرح ترازیتی کشور

شاه ‎راه ترانزیتی شرق مهمترین طرح ترازیتی کشور