مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 خرداد 1400 ساعت 02:252021-05-25اقتصادي

شاه راه ترانزیتی شرق مهمترین طرح ترانزیتی کشور


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به موقعیت سیستان و بلوچستان، شاه راه ترانزیتی شرق ایران مهمترین طرح ترانزیتی کشور به شمار می رود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به موقعیت سیستان و بلوچستان، شاه راه ترانزیتی شرق ایران مهمترین طرح ترانزیتی کشور به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از استانداری، ماندانا زنگنه در نشست مبادلات مرزی استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد افزود: افغانستان کشوری است که بازار صادرات پذیری بالایی دارد و با توجه به تشابهات فرهنگی اعتماد بسیار به تولیدات کشور دارند و این فرصتی مناسب برای صادرات را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد.

وی بیان کرد: سال گذشته از پل ابریشم و پایانه مرزی میلک در مرز ایران و افغانستان به طور متوسط روزانه 135 دستگاه خودرو ترانزیتی وارد و 138 دستگاه خارج شد که این یعنی هر روز 273 تردد ترانزیتی در این پایان ثبت شده است.

زنگنه افزود: بندر چابهار به دلیل پهلوگیری کشتی های ترانزیتی به عنوان مبدا مسیر ترانزیت خشکی شناخته می شود و این در حالی است که طی سالهای گذشته این بندر تحولات بزرگی به خود دید و در نتیجه آنها امروز ظرفیت بارگیری در این بندر از 8 میلیون و 500 هزار تن در سال گذشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاه راه ترانزیتی شرق مهمترین طرح ترانزیتی کشور

شاه راه ترانزیتی شرق مهمترین طرح ترانزیتی کشور