مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 20:502021-05-25پزشكي

عطر شیرین اشتغالزایی با کشت گل محمدی


عطر شیرین گل محمدی برای بسیاری از افراد دلنشین است، این گل خوشبو در بین افراد جامعه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، حتی شاهدیم که افراد بوته گل محمدی را در حیاط منازل و یا در معابر عمومی کشت می کنند، - گل دهی این بوته خوشبو فضای دل انگیزی را ایجاد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گل محمدی از دیرباز برای تهیه گلاب مورد استفاده قرار می گرفت، این گلاب تولیدی برای چاشنی انواع غذاها به عنوان معطرکننده استفاده می شد و خاصیت درمانی بسیار زیادی نیز داشت، گلاب همچنین در گذشته به عنوان عطر و خوشبوکننده فضا مورد استفاده قرار می گرفت.

امروزه از گل محمدی برای مصارف آرایشی، بهداشتی، درمانی و خوراکی استفاده می شود، در چند سال اخیر کشت گل محمدی به عنوان کشت جایگزین و کم آب بر در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است و کشاورزان به کشت گل محمدی در مزارع تشویق می شوند.

کشت این محصول می تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، اشتغال و درآمدزایی خوبی را برای کشاورز به همراه داشته باشد، اما قطعا این امر زمانی محقق خواهد شد که تمامی موانع از سر راه تولیدکنندگان در این حوزه برداشته شود و صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار این صنعت برای ایجاد ایجاد اشتغال پایدار ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطر شیرین اشتغالزایی با کشت گل محمدی

عطر شیرین اشتغالزایی با کشت گل محمدی