مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 20:302021-05-25سياسي

شورای نگهبان و اوجب واجبات


اگر از رهگذر کاهش مشارکت، آسیبی به جمهوری اسلامی برسد، مسؤول مستقیم آن کسانی هستند که مشارکت مردم برایشان بی اهمیت است؛ مقصر، آنانی هستند که کاری کرده اند آن همه شور و اشتیاق انقلابی سال 57 و مجاهدت های 8 سال دفاع مقدس و تلاش های بی وقفه یک ملت به سردرگمی انتخاباتی تنزل یابد؛ - گناهکار کسانی هستند که میزان را رأی مردم نمی دانند و ای بسا ترجیح می دهند که میزان مشارکت مردم پایین نیز باشد.

عصر ایران؛ جعفر محمدی - انقلاب مردم ایران در سال 1357 برای این بود که بتوانند حاکمان کشور را خودشان انتخاب کنند.

از منظر راهبردی، هر چیزی مانع از تحقق این آرمان تاریخی شود، حرکت در مسیر خلاف آرمان های ملت ایران و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران است.

همین جمهوری خواهی ایرانیان در طول انقلاب، اتفاقاً به بزرگ ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی بدل شد چرا که نظام برآمده از دل انقلاب اسلامی، توانست بعد از هزاران سال، مردم ایران را در شکل دهی به ساخت قدرت سهیم کند و مردم نیز با تمام وجود شدند حامی چنین حکومتی؛ جانفشانی های مردم ایران در 8 سال دفاع مقدس دلیل واضحی است بر این حمایت تاریخی.

بدون ورود به مصادیق ، به تلخکامی می توان گفت رویکرد شورای نگهبان در خصوص تعیین رقبای انتخاباتی و محدودسازی قدرت انتخاب مردم، به طور آشکاری در تضاد با آرمان جمهوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان و اوجب واجبات

شورای نگهبان و اوجب واجبات