مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 12:102021-05-25سياسي

کارنامه 8 ساله دولت به روایت 10 شاخص مهم اقتصادی


در این گزارش به چند نمونه از عملکردهای اقتصادی خسارت بار و تاسف برانگیز دولت های یازدهم و دوازدهم پرداخته شده است.

- ، کیهان نوشت: برخی در حالی از دولت سوم روحانی سخن گفته اند که گویی در دو دولت او کشور، گلستان شده است حال آنکه این روزها اصطلاح زمین سوخته درباره میراث دولت هشت ساله مدعیان تدبیر وامید و اصلاحات و آنچه روحانی برای دولت بعد برجای می گذارد، بر زبان ها و قلم ها جاری است.

ارثیه ای که یک دلیل سیاسی یا به عبارت دقیق تر سیاسی کارانه آنرا ایجاد کرده و آن گره زدن اقتصاد کشور به برجام و مذاکره و دیپلماسی است.

در این گزارش صرف به چند قلم از نمونه های عملکرد اقتصادی خسارت بار و تاسف برانگیز دولت های یازدهم و دوازدهم می پردازیم و باقی قضایا بماند برای بعد.

افزایش بیکاری جوانان حسن روحانی در سال 1392 وعده حل مشکل بیکاری حتی طی دو ماه اول دولت خود را داد اما اکنون، ضعیف ترین عملکرد را بر جای گذاشته است.

او در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 1392 وعده داد که دولت با یک برنامه مدبرانه می تواند سه و نیم میلیون بیکار را دارای شغل کند اما بر اساس گزارش مرکز آمار در زمستان سال 1399 جمعیت شاغلان 15 ساله و بیشتر در کشور به 23 میلیون و 135 هزار نفر رسید در حالی که در فصل پایانی عملکرد دولت دهم یعنی بهار سال 1392 جمعیت شاغلان کشور 22 میلیون و 171 هزار نف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارنامه 8 ساله دولت به روایت 10 شاخص مهم اقتصادی

کارنامه 8 ساله دولت به روایت 10 شاخص مهم اقتصادی