مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 09:052021-05-25پزشكي

شیوع بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل در مرغداری های زنجان


بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا در مرغداری های استان زنجان شیوع پیدا کرده و حدود 6 درصد تلفات داشته است.

- ایسنا/زنجان معاون دامپزشکی استان زنجان گفت: بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا در مرغداری های استان زنجان شیوع پیدا کرده و حدود 6 درصد تلفات داشته است.

مجید اسکندرپور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان زنجان مشاهده نشده است، اظهار کرد: پارسال مواردی از ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده شده بود.

وی از شیوع بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا در مرغداری های استان زنجان خبر داد و افزود: متاسفانه مرغ های یکی از مرغداری های زنجان به دلیل افزایش شیوع بیماری آنفلوانزا و برای جلوگیری از شیوع بیماری به سایر مرغداری ها معدوم شد.

این مسئول با بیان اینکه حدود 6 درصد از مرغداری های استان زنجان به دلیل شیوع بیماری نیوکاسل تلفات داشته است، تصریح کرد: گفتنی است آنفلوانزایی که در مرغداری های استان زنجان شیوع پیدا کرده، حاد نیست و خوشبختانه خطری برای سلامتی مردم ایجاد نمی کند.

معاون دامپزشکی استان با تاکید بر لزوم اقدام به موقع مرغداری ها برای انجام واکسیناسیون مرغ ها علیه بیماری نیوکاسل، تصریح کرد: اقدام به تزریق بموقع واکسن علیه بیماری نیوکاسل باعث کاهش تلفات و خسارت های ناش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل در مرغداری های زنجان

شیوع بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل در مرغداری های زنجان