مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 07:552021-05-25سياسي

پیشنهاد ساخت و نصب تندیس «نظربایف» در قزاقستان


معاون دبیر کل سازمان بین المللی فرهنگ ترک با اشاره به سهم اولین رییس جمهور قزقستان در تقویت و توسعه یکبارچگی جهان ترک خواستار نصب تندیس وی در استان ترکستان این کشور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بلال چاکیدزی معاون دبیرکل سازمان بین المللی فرهنگ ترک پیشنهاد نصب مجسمه نورسلطان نظربایف اولین رییس جمهور و پیشوای ملت قزاقستان در ترکستان این کشور ارائه داد.

وی با بیان این که اولین رییس جمهور قزاقستان در تقویت و توسعه وحدت اقوام ترک سهم بسزایی داشته است، خواستار نصب مجسمه وی در شهر ترکستان این کشور شد.

چاکیدزی این مسئله را در یک همایش مجازی مطرح و گفت: پیشنهاد می کنم در مرکز معنوی جهان ترک، یعنی شهر ترکستان، مجسمه شخصی را که مبتکر احیا این شهر است و همچنین سهم بی بدیلی در تحقق ایده ادغام کشورهای ترک زبان گذاشته است، یعنی نورسلطان نظربایف ، نصب شود.

به گفته وی، برای انجام این کار دلایل زیادی وجود دارد و این ایده از احترام ویژه ای نسبت به این خردمند جهان ترک، که همچون رییس جمهور کشور مراقب اتحاد مردم ترک، تامین کننده سعادت و آرامش مردم قزاقستان و حفظ استقلال آن، نشات گرفته است.

وی در ادامه ابراز اطمینان کرد که تمام شهروندان وظیفه شناس از این طرح حمایت خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ساخت و نصب تندیس «نظربایف» در قزاقستان

پیشنهاد ساخت و نصب تندیس «نظربایف» در قزاقستان