مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 02:052021-05-24بين الملل

وزیر خارجه روسیه به دولت ترکیه هشدار داد


وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه به دولت ترکیه در مورد تلاش هایش برای دامن زدن به «احساسات جنگ گرایی» در اوکراین هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در واکنش به اقدام آنکارا در جهت تقویت همکاریهای دوجانبه با کی یف، به دولت ترکیه در مورد تلاش هایش برای دامن زدن به احساسات جنگ گرایی در اوکراین هشدار داد.

لاوروف روز دوشنبه در مصاحبه با یک روزنامه (Argumenty i Fakty) گفت: ما قاطعانه به همکاران ترکیه ای خود توصیه می کنیم که وضعیت (کنونی) را به دقت تحلیل کنند و از دامن زدن به خوی نظامی گری و جنگ طلبی در اوکراین پرهیز کنند .

وی همچنین گفت که اقدامات تجاوزکارانه اوکراین نسبت به شبه جزیره الحاقی کریمه معادل تجاوز به یکپارچگی سرزمینی روسیه است و گفت که امیدوار است ترکیه سیاستهای خود را بر مبنای دغدغه های مشروع و قانونی مسکو تعدیل و تنظیم کند .

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه ماه میلادی گذشته و در بحبوحه استقرار نیروهای نظامی روسیه در امتداد مرز این کشور با اوکراین، به مقامات کی یف وعده پشتیبانی داد.

در آن زمان اردوغان اعلام کرد که ترکیه به عنوان یک عضو ناتو به همراه اوکراین پلتفرمی (اینترنتی) را راه اندازی کرده اند که در آن، وزرای خارجه و دفاع دو کشور (ترکیه و اوکراین) پیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه روسیه به دولت ترکیه هشدار داد

وزیر خارجه روسیه به دولت ترکیه هشدار داد