مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1400 ساعت 01:352021-05-24پزشكي

داروی دیابت نوع 2 برای بیماران مبتلا به آسم مفید است


محققان پی بردند برخی داروهای مورداستفاده برای دیابت نوع2 برای بیماران مبتلا به آسم هم مفید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساوند هلث، بیماران دیابتی نوع 2 که مبتلا به آسم هستند نیز می توانند از داروی دیابت بهره مند شوند؛ این داروها معمولاً برای کمک به تولید انسولین بیشتر در لوزالمعده استفاده می شود که علائم آسم را نیز بهبود می بخشد و ممکن است التهاب ریه و مجاری تنفسی را کاهش دهد.

این نوع داروها موسوم به آگونیست های گیرنده GLP-1، دسته جدیدی از داروهای مورد تایید سازمان غذا و دارو امریکا هستند که معمولاً علاوه بر متفورمین برای کنترل قند خون یا کاهش وزن در بیماران چاق استفاده می شوند.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت ایالت تنسی آمریکا، از داده های الکترونیکی سوابق بهداشتی بیماران مبتلا به آسم و دیابت نوع 2 که شروع به درمان با آگونیست های GLP-1R کرده بودند، استفاده کردند و به نرخ کمتر تشدید بیماری آسم و کاهش علائم آسم در این گروه از افراد در مقایسه با افراد دیگری که سایر داروهای دیابت را مصرف می کردند پی بردند.

کاترین کاهیل ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: ما برای اولین بار اثبات کردیم که این گروه از داروهای مورداستفاده در درمان دیابت نوع2 و چاقی ممکن است برای بیماران مبتلا به آسم هم فایده داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی دیابت نوع 2 برای بیماران مبتلا به آسم مفید است

داروی دیابت نوع 2 برای بیماران مبتلا به آسم مفید است