مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 10:152021-05-24فرهنگي

راه اندازی موزه ای برای پرویز تناولی


معاون میراث فرهنگی کشور اعلام کرد که مجموعه دستبافته های عشایری و روستایی ایران، اهدایی پرویز تناولی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موزه ای به نام او در مجموعه نصیرالملک شیراز به شکل دائمی به نمایش گذاشته می شود.

- معاون میراث فرهنگی کشور اعلام کرد که مجموعه دستبافته های عشایری و روستایی ایران، اهدایی پرویز تناولی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موزه ای به نام او در مجموعه نصیرالملک شیراز به شکل دائمی به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدحسن طالبیان ـ معاون میراث فرهنگی کشور ـ در مراسم رونمایی و نمایشگاه منتخبی از مجموعه دستبافته های عشایری و روستایی ایران، اهدایی پرویز تناولی که ظهر روز یکشنبه (دوم خردادماه) در موزه فرش ایران برگزار شد، در سخنانی گفت: به زودی موزه ای به نام استاد در مجموعه نصیرالملک که یکی از مجموعه های مهم و نفیس ما است، راه اندازی می شود.

پرویز تناولی استاد برجسته ای هستند و این آثار حاصل تلاش 60 ساله استاد و بودن میان عشایر است.

او افزود: حدود 18 سال در استان فارس خدمت کردم و به خوبی با طوایف مختلف آشنا هستم و جنبه های مختلف ملموس، ناملموس و فرهنگی را در زندگی آن ها دیدم، بخشی از ایده ها و اندیشه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی موزه ای برای پرویز تناولی

راه اندازی موزه ای برای پرویز تناولی