مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 09:352021-05-24سياسي

آنان که از عدالت فقط دم می زنند


اینکه فرد چقدر عادل بودن را محور زندگی قرار داده یا چقدر سبب بی عدالتی شده است، یک سؤال اساسی است که می تواند اوضاع امروز عدالت را به صورت روشن و واضح تعریف نماید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مصباح الهدی باقری پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) طی یادداشتی نوشت: هرچند سخن از عدالت و عدالتخواهی با تاریخ زندگی اجتماعی بشر هم سن و سال است، اما همچنان این دغدغه گمشده ای است که هرکسی از ظن خود یارش می شود، ولی عاقبت این گره کورتر می شود که بازتر نمی شود.

این مفهوم و خواست در عین سادگی، دچار پیچیدگی هایی است که بی گمان نمی توان بدون کنار زدن ابرهای تیره و حجاب های مستوری، انتظار آسمانی دل انگیز و هوایی مطبوع داشت.

یکی از مهم ترین عوامل در پیچیده شدن اوضاع عدالتخواهی، عدالتخواه است.

شاید این امر بدیهی به نظر برسد که مگر می شود شعار عدالت سر داد ولی خود از حداقل های عدالت در شخصیت فردی و زندگی خانوادگی و اجتماعی دور بود؟ پاسخ آری است.

درواقع، شعار عدالت، یک شعار همه گیر است و هرکسی به نسبت حقوق ازدست رفته و ادراکی که از آن دارد، خود را عدالتخواه می نامد و می داند، اما اینکه فرد چقدر عادل بودن را محور زندگی قرار داده یا چقدر سبب بی عدالتی شده است، یک سؤال اساسی است که می تواند اوضاع امروز عدالت را به صورت روشن و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنان که از عدالت فقط دم می زنند

آنان که از عدالت فقط دم می زنند