مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 09:252021-05-24سياسي

تشکیل کمیته حقوقی برای رسیدگی به مشکلات دستیاران/ حقوق و کشیک در اولویت فوری


معاونان آموزشی و فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در نامه ای به وزیر بهداشت مشکلات دستیاران را دسته بندی کرده و پیشنهاد کردند کمیته حقوقی برای رسیدگی به مشکلات این دانشجویان تشکیل شود.

- ، دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در نامه ای به دکتر سعید نمکی در جمع بندی شرایط و مشکلات دستیاران پزشکی خواستار رسیدگی به وضعیت آنها شدند.

در این نامه با اشاره به شرایط شیوع و همه گیری بیماری کووید 19 که همه دانشجویان به ویژه دستیاران در این مسیر سخت در حوزه های مختلف درمانی و بیمارستانی در کنار کارکنان حوزه سلامت در خط مقدم مبارزه با این بیماری، در حال ارائه خدمت هستند، یادآور شدند که این دستیاران نیازمند حمایت های بیشتری هستند.

دو معاون وزیر بهداشت در این نامه با اشاره به بررسی های به عمل آمده و برگزاری جلسات متعدد با دانشجویان، تشکل های دانشجویی و شوراهای صنفی مشکلات دستیاران را در سه دسته کلی تقسیم کردند.

دسته بندی مشکلات دستیاران مشکلات معیشتی/ رفاهی دوران تحصیل - دریافت کمک هزینه بسیار اندک حدود 2.

5 تا 3 میلیون تومان که به لحاظ قانونی حقوق محسوب نمی شود (حداقل حقوق مطابق قانون کار در سال 1400 حدود 4 تا 5 میلیون است) - تحصیل و سکونت 50 درصد این دانشجویان در تهران که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کمیته حقوقی برای رسیدگی به مشکلات دستیاران/ حقوق و کشیک در اولویت فوری

تشکیل کمیته حقوقی برای رسیدگی به مشکلات دستیاران/ حقوق و کشیک در اولویت فوری