مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 08:202021-05-24سياسي

پنجمین اثر تاریخی خراسان جنوبی به ثبت جهانی می رسد


 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: تیرماه امسال با حضور کارشناسان سازمان یونسکو، پنجمین اثر این استان با عنوان کاروانسراها به ثبت جهانی می رسد.

- ایسنا/خراسان جنوبی  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: تیرماه امسال با حضور کارشناسان سازمان یونسکو، پنجمین اثر این استان با عنوان "کاروانسراها" به ثبت جهانی می رسد.

حسن رمضانی، امروز دوشنبه 3 خرداد افزود: در حال حاضر چهار اثر جهانی شامل باغ و عمارت اکبریه، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و روستای خراشاد در استان خراسان جنوبی وجود دارد که سه اثر از این تعداد در دولت تدبیر و امید ثبت جهانی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، وی بیان کرد: تاکنون 1500 اثر تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده و 948 اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور از این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: 10 منطقه گردشگری و 14 روستای هدف گردشگری در این استان وجود دارد و 10 هزار هنرمند صنایع دستی در 60 رشته صنایع دستی فعالیت می کنند.

وی افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم 30 میلیارد تومان در زمینه تامین زیرساخت های صنایع دستی هزینه شده و 60 میلیارد تومان تسهیلات هم در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجمین اثر تاریخی خراسان جنوبی به ثبت جهانی می رسد

پنجمین اثر تاریخی خراسان جنوبی به ثبت جهانی می رسد