مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 06:252021-05-24بين الملل

ترکیه: موضوع اویغورها به تلاش آنکارا برای تهیه واکسن کووید 19 از چین لطمه زده است


وزیر بهداشت ترکیه اظهار داشت، تلاش های اپوزیسیون ترکیه برای محکوم کردن چین به خاطر رفتارش با مسلمانان اویغور احتمالا به تلاش های انکارا برای خرید واکسن های کووید 19 سینوواک لطمه زده است.

- وزیر بهداشت ترکیه اظهار داشت، تلاش های اپوزیسیون ترکیه برای محکوم کردن چین به خاطر رفتارش با مسلمانان اویغور احتمالا به تلاش های انکارا برای خرید واکسن های کووید 19 سینوواک لطمه زده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از میدل ایست آی، این بیانیه فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نخستین اذعان غیرمستقیم دولتش است دال بر اینکه جنجال ها بر سر رفتار دولت پکن با اویغورها که یک گروه اقلیت مسلمان ترک زبان محسوب می شوند، احتمالا تاثیری بر تامین واکسن کووید 19 سینوواک چین برای مردم ترکیه داشته است.

کوجا در سخنرانی تلویزیونی گفت: آنهایی که امروز سوال می پرسند چه اتفاقی برای واکسن های چینی افتاد و این واکسن ها کجا ماندند، در گذشته تلاش کرده اند تا روابط ما با چین را نابود کنند.

نمی توان بگویم که آنها موفق شدند اما بدون شک آنها به روابط میان پکن-آنکارا لطمه وارد کردند.

اگرچه چین و ترکیه توافق نامه ای درخصوص 100 میلیون دوز واکسن چینی کووید 19 امضا کرده اند اما کوجا هفته گذشته تایید کرد که پکن به خاطر سیاست اولویت بندی واکسیناسیون داخلی، هنوز دومین محموله 50 م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: موضوع اویغورها به تلاش آنکارا برای تهیه واکسن کووید 19 از چین لطمه زده است

ترکیه: موضوع اویغورها به تلاش آنکارا برای تهیه واکسن کووید 19 از چین لطمه زده است