مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 03:152021-05-23سياسي

بقعه امام زاده شاه فرج الله علامرودشت ترکیبی از زیبایی های معنوی و ظاهری


بقعه امام زاده شاه فرج الله علیه السلام، یادگاری از قرن چهارم هجری است که در علامرودشت لامرد استان فارس واقع شده و از جاذبه معنوی و ظاهری ویژه ای برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در سمت غربی شهر علامرودشت و در جنوب روستای کهتویه و در دامنه کوه نر، شخصیتی آرمیده است که بقعه و بارگاهش منزلگاه عاشقان خاندان امامت و ولایت(ع) و پناه گاه دل خستگان است.

امامزاده شاه فرج الله، از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام می باشد که با 8 واسطه به آن امام همام منسوب است، بر اساس منابع موجود، وی در تاریخ 438 هجری قمری وفات یافته است.

 بارگاه این امامزاده بسیار مورد احترام و تکریم مردم است.

بر روی سنگ قبر قدیمی این امامزاده تاریخ 438 قمری نگاشته شده که البته مشخص نیست مربوط به زمان وفات وی یا سال تعمیر مقبره و گذاشتن سنگ قبر است.

با ملاحظه این تاریخ مشخص می شود که منطقه علامرودشت از گذشته های دور نیز آباد و معمور بوده که چنین امام زاده ای را به این منطقه کشانده است، علاوه بر آن وجود طبیعتی زیبا به ویژه در فصل بهار جلوه خاصی به این دیار داده است.

ساختمان قدیمی این امام زاده در سال 1385 تخریب و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و خیرین محلی با اعتبار 600 میلیون تومان به صورت باشکوهی بازسازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقعه امام زاده شاه فرج الله علامرودشت ترکیبی از زیبایی های معنوی و ظاهری

بقعه امام زاده شاه فرج الله علامرودشت ترکیبی از زیبایی های معنوی و ظاهری