مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1400 ساعت 02:252021-05-23اقتصادي

وعده سرخرمن جهاد کشاورزی به دامداران/ دامداران ایلامی در لبه پرتگاه ورشکستگی


این روزها دامداران و واحدهای دامداری حال خوشی ندارند، گلایه های این قشر سر به فلک کشیده است و فروش دام مازاد برای عبور از بحران ورشکستگی به بزرگترین دغدغه آنها تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، ایلام یکی استان های پیشرو در عرصه دامداری در کشور و دارای دو میلیون و 400 راس دام سبک و سنگین است.

یکی از مشاغل اصلی و باسابقه در استان ایلام دام داری است که علاوه بر جنبه ی اشتغال زایی هم موجب رشد اقتصادی استان شده و هم بخشی از نیاز مردم استان را پوشش می دهد؛ همچنین استان را به یکی از قطب های گوشت و لبنیات کشور تبدیل کرده است.

  امسال با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان این قشر با مشکلات زیاد روبرو شدند؛ معضل بزرگ فروش دام باعث شده بسیاری از عشایر و دامداران استان در آستانه ورشکستگی قرار گیرند  و به دلیل کم آبی متاسفانه دام های خود را با قیمت های بسیار پایین به فروش برسانند و برای به فروش رساندن دام های خود مجبور به همکاری با دلالان شده و با ضرر و زیان بالایی مواجه هستند.

خشکسالی نگهداری از دام ها را سخت کرده است بیگی یکی از دامداران استان در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: زمستان گذشته میزان بارش ها خیلی کم بود و همین باعث سخت شدن شرایط نگهداری از دام ها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده سرخرمن جهاد کشاورزی به دامداران/ دامداران ایلامی در لبه پرتگاه ورشکستگی

وعده سرخرمن جهاد کشاورزی به دامداران/ دامداران ایلامی در لبه پرتگاه ورشکستگی