مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 09:552021-05-23اقتصادي

نقش موثر تعاونی های آموزشی در اشتغال فارغ التحصیلان


از مجموع 27 هزار شرکت تعاونی خدماتی در کشور، بیش از هشت درصد را شرکت های تعاونی آموزشی تشکیل می دهند که با داشتن 30 هزار نفر عضو، موفق به ایجاد اشتغال برای بیش از 24 هزار نفر در کشور شده اند.

- از مجموع 27 هزار شرکت تعاونی خدماتی در کشور، بیش از هشت درصد را شرکت های تعاونی آموزشی تشکیل می دهند که با داشتن 30 هزار نفر عضو، موفق به ایجاد اشتغال برای بیش از 24 هزار نفر در کشور شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فلسفه تشکیل تعاونی های آموزشی، تقویت روحیه تعاون و همکاری در میان دانش آموزان و تشویق آنها به انجام فعالیتهای گروهی و آشنایی بیشتر با امور اجتماعی و اقتصادی تعاونی است.

بسیاری از کارشناسان کارکردهای اجتماعی و فرهنگی را مهمترین رویکرد تعاونی های آموزشی می دانند و معتقدند وجود یک تعاونی در یک نهاد آموزشی مثل مدرسه که نهادی تاثیرگذار در مهمترین دوران سنی برای اجتماعی شدن هر فرد است می تواند ابزار موثری در آموزش افراد و آشنایی نوجوانان و جوانان با فرایند اجتماعی شدن به شمار آید.

این دسته از تعاونی ها، در مشارکت اجتماعی دانش آموزان و انجام فعالیتهای جمعی و گروهی نقش بسزایی دارند و صرفنظر از کارکردهای مذکور از این قابلیت برخوردارند که شیوه اندیشیدن، عمل کردن و زندگی کردن به شکل دموکراتیک را در جامعه مدنی به دانش آموزان بیاموزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش موثر تعاونی های آموزشی در اشتغال فارغ التحصیلان

نقش موثر تعاونی های آموزشی در اشتغال فارغ التحصیلان