مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 09:502021-05-23اقتصادي

ثبت 160 میلیارد تراکنش بانکی در سامانه های بانک مرکزی


براساس اعلام بانک مرکزی، 160 میلیارد تراکنش در سامانه های تحت پوشش این بانک ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، شکل گیری شمایل تازه ای از نظام بانکی با کارکردهای نوین منتهی شده، در ذات خود همواره چالش های متعددی نیز داشته است.

یکی از چالش هایی که با پایان قرن و آغاز سال 1400 پیش روی شبکه بانکی قرار گرفت، ضرورت آمادگی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری برای ورود به سده جدید (1400) و همچنین کبیسه بودن سال 1399 بود.

معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی با همکاری شرکت های مرتبط حوزه فن آوری، از مدت ها قبل پیش بینی و تمهیدات ویژه در این خصوص انجام داده بود که حاصل آن طی کردن این فرآیند بدون کوچک ترین اشکال در سیستم های بانکی و تبادلات بانکی و پرداخت برای عموم مشتریان و ذینفعان شبکه بود.

راهبری تغییرات سامانه های بانکی؛ بدون یک لحظه توقف سرویس مدیریت حساب های سپرده بلند مدت یکی از مواردی بود که با تغییر ایجاد شده در تاریخ ها احتمال بروز مشکل در این بخش وجود داشت، به همین جهت تدابیر لازم از قبل اندیشیده شده و به مرور در نرم افزارها دیده شد و به صورت گام به گام اجرایی و عملیاتی شد.

در بخش دیگر، ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری سامانه های بین بانکی و درون بانکی در راستای ظرفیت سازی و آمادگی برای حجم بالای تراکنش های آخر سال انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 160 میلیارد تراکنش بانکی در سامانه های بانک مرکزی

ثبت 160 میلیارد تراکنش بانکی در سامانه های بانک مرکزی