مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 09:102021-05-23اقتصادي

400 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه در معرض تنش آبی هستند


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برآورد می شود امسال نزدیک به 400 هزار نفر از جمعیت استان در معرض تنش آبی باشند.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برآورد می شود امسال نزدیک به 400 هزار نفر از جمعیت استان در معرض تنش آبی باشند.

علیرضا کاکاوند در نشست خبری که امروز (دوم خرداد) بصورت مجازی برگزار شد، با اشاره به کاهش حدود 40 درصدی بارش های سال آبی جاری نسبت به بلندمدت در کرمانشاه، افزود: این کاهش بارندگی تاثیر متفاوتی بر منابع آبی داشته است، بگونه ای که در چشمه ها که عمده منابع تامین آب روستاها هستند تا 70 درصد کاهش آبدهی داشتیم، اما کاهش دبی در چاه ها مقداری کمتر بوده است.

وی اظهار کرد: نگرانیم وضعیت کاهش دبی منابع آبی زیرزمینی در ماه های آینده بدتر شود.

کمبود 2000 هزار لیتر در ثانیه ای آب در شهرها و روستاها کاکاوند سپس اشاره ای به وضعیت کم آبی استان کرمانشاه داشت و عنوان کرد: در مجموع شهرها و روستاهای استان نزدیک به دو هزار لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

وی نیاز آبی شهرهای استان را 7502 لیتر در ثانیه اعلام کرد که 5761 لیتر در ثانیه آن تولید می شود و خاطرنشان کرد: از مجموع کمبود 1741 لیتر بر ثانیه آب شهرها 1050 لیتر در ثانیه آن مربوط به شهر کرمانشاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

400 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه در معرض تنش آبی هستند

400 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه در معرض تنش آبی هستند