مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 08:252021-05-23پزشكي

میزان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی با افزایش 5 برابری از 4 به 20 درصد رسیده است


رییس مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه(از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد) گفت:درصد میزان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در سال 1390 معادل 4 درصد بود که این عدد در سال جاری و پس از گذشت یک دهه با افزایش 5 برابری به 20 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر مهین قربان صباغ در آیین اختتامیه پویش ایران دیار نفس، که در ایام هفته ملی به هم نوع خود اهدا کنیم تا از این طریق همچنان زنده باشیم.

وی با بیان اینکه موفقیت های حاصله در این مرکز درمانی نتیجه یک تلاش جمعی بوده است، گفت: کاری که ما انجام می دهیم مرحله آخر یک زنجیره بزرگ است و در اینجا جا دارد که از ایثارگری های خانواده های اهداکننده و حمایت های رییس، معاون درمان و دیگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقدیر و تشکر کنیم.

دکتر قربان صباغ خاطرنشان کرد: درصد میزان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در سال 1390 معادل 4 درصد بود که این عدد در سال 1400 و پس از گذشت یک دهه با افزایش 5 برابری به 20 درصد رسیده است؛ گرچه برای هیچکس آرزوی مرگ مغزی نداریم، اما اگر خدای نکرده عزیزی دچار این نوع مرگ شد بهتر است که از سوی خانواده اش ایثارگری به موقع درخصوص اهدای عضو صورت پذیرد تا اعضای بدن عزیز از دست رفته شان همچنان زنده باشد و بتواند حیات را به دیگران هدیه کند و قطعاً دریافت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی با افزایش 5 برابری از 4 به 20 درصد رسیده است

میزان اهدای عضو بیماران مرگ مغزی با افزایش 5 برابری از 4 به 20 درصد رسیده است