مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 18:052021-05-22اقتصادي

کرونا درآمد موزه های تاریخی کشور را به صفر رساند


مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سال 98 حدود 100 میلیارد تومان درآمد از طریق موزه ها در کشور کسب شد،گفت : این رقم براثر شیوع کرونا در سال 99 به صفر رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ محمدرضا کارگر شامگاه شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت روز موزه که در کاخ تاریخی مروارید کرج در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سال 98 تا قبل از شیوع کرونا 23 میلیون 750 هزار نفر از موزه های کشور بازدید کردند اما سال 99 این رقم به حدود سه میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: با اینکه طبق برنامه ریزی بیش از 300 میلیارد تومان درآمد از محل بازدید از موزه ها برای سال 99 پیش بینی شده بود اما درآمد موزه ها وزارت میراث فرهنگی در این مدت به صفر رسید.

کارگر گفت : سال گذشته از طریق فضای مجازی ، تورهای مجازی و آنلاین برای مردم برگزار کردیم و امکان بازدید برای مردم در کشور و خارج فراهم شد که البته تمام نیازها را نمی تواند برآورد کند.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: برای حفاظت از موزه ها و مجموعه های تاریخی سال گذشته از بودجه های دولتی کمک گرفتیم و اعتبارات این بخش حدود 50 درصد افزایش یافت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا درآمد موزه های تاریخی کشور را به صفر رساند

کرونا درآمد موزه های تاریخی کشور را به صفر رساند