مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 17:152021-05-22سياسي

احزاب به دلیل تعارض منافع اقدام قانونی برای برگزاری تجمعات مردمی نمی کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسن آصفری نایب ریس کمیسون امور داخلی کشور و شورا های مجلس شورای اسلامی در نشستی که با موضوع تجمعات مسالمت آمیز از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، - نایب ریس کمیسون امور داخلی کشور و شورا های مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب به دلیل تعارض منافع و ترس از ابطال مجوز اقدام قانونی برای برگزاری تجمعات مردمی نمی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسن آصفری نایب ریس کمیسون امور داخلی کشور و شورا های مجلس شورای اسلامی در نشستی که با موضوع تجمعات مسالمت آمیز از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: برای برگزاری تجمعات قانون وجود دارد و اگرهر صنفی، گروهی، جریانی و جمعیتی خواستار برگزاری تجمع باشد می تواند از طریق قانون ماده 10 احزاب و در چارچوب قانون مجوز بگیرد.

درخواست کنندگان باید مسئولیت تجمع را بر عهده بگیرند، شعار ها و محل را تعیین کنند؛ اینگونه وزارت کشور موظف است که مجوز دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این تجمعات باید مجوز محور باشند در صورتی که از قانون اساسی چنین برداشتی صورت نمی گیرد، گفت: در هیچ کشوری تجمعات بدون مجوز اجازه برگزاری ندارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احزاب به دلیل تعارض منافع اقدام قانونی برای برگزاری تجمعات مردمی نمی کنند

احزاب به دلیل تعارض منافع اقدام قانونی برای برگزاری تجمعات مردمی نمی کنند