مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 09:552021-05-22سياسي

آمریکا برای رقابت با چین آموزشهای مهارتی را رایگان می کند


دولت آمریکا به دنبال تصویب قانون رایگان شدن آموزش های مهارتی در پارلمان این کشور برای رقابت با پیشرفت اقتصادی کشور چین است.

- ، صبح امروز جلسه شورای دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور دکتر حسن میرزا بزرگ رییس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای و دیگر اعضای این شورا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

صالحی عمران با عنوان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای با مأموریت تربیت تکنسین بازار کار و صنعت، یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور با 181 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای و جمعیت دانشجویی بالغ بر 160 هزار نفر در سراسر کشور است، باید اذعان داشت: آموزش عالی مهارتی، مسیری است که آموزش عالی در دنیا دنبال می کند چرا که در این نوع از آموزش ها ارتباط تنگاتنگی با رشد اقتصادی و توسعه ای کشورها دارد و اگر به آموزش مهارتی برخی کشورهایی از جمله فنلاند، سوییس، آلمان و اتریش نگاه کنیم درمیابیم میانگین بیش از 50 درصد دانشگاه ها و دانشجویان در این کشورها مهارتی هستند و گرایش عجیبی در این کشورها به سمت آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی است.

وی گفت: اخیراً برنامه های راهبردی در کشورهای توسعه یافته در مبحث سرمایه گذاری، به سمت آموزش های مهارتی سوق پیدا کرده و مطالعات نشان داده اگر بخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا برای رقابت با چین آموزشهای مهارتی را رایگان می کند

آمریکا برای رقابت با چین آموزشهای مهارتی را رایگان می کند