مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 09:352021-05-22سياسي

یزد/ قدیمی ترین قنات جهان در مسیر بازسازی


قنات زارچ با 80 کیلومتر طول و 2100 میله چاه با عنوان قدیمی ترین قنات جهان به ثبت جهانی رسیده و با همت دستگاه های متولی در مسیر بازسازی و بهره بردادری مجدد قرار گرفته است.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر امروز شنبه اول خردادماه به همراه سید ابوالفضل وکیلی رییس سازمان جهادکشاورزی و سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی استان از اقدامات انجام شده در راستای بهسازی و مرمت مسیر قنات جهانی زارچ بازدید کرد و انتظار به حق مردم یزد به ویژه زارچ در راستای استفاده بهینه از این دسترنج گذشتگان در راستای تقویت تولید و افزایش بهره وری آب را یادآور شد.

وی همچنین نسبت به پیگیری مشکلات حریم قنات زارچ و بیمه مقنیان قول مساعد داد و در جریان این تور گردشگری قنات از پایاب کوشک نو، مسجد جامع و آسیاب وزیر و تعدادی از آب انبارهای مسیر نیز بازدید کرد.

سید ابوالفضل وکیلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در جریان این بازدید با بیان اهمیت فرهنگی و همچنین بهره وری این قنات جهت مصارف شرب و کشاورزی منطقه از اختصاص اعتبارات آب و خاک به میزان چهار میلیارد ریال از سال 96 تاکنون جهت مرمت و احیاء قنات زارچ خبر داد و اضافه کرد: این قنات با 86 کیلومتر طول، 2100 میله چاه، 86 متر عمق مادر چاه و آبدهی 45 تا 50 لیتر در ثانیه می تواند نقش مهمی را در افزایش تولیدات ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد/ قدیمی ترین قنات جهان در مسیر بازسازی

یزد/ قدیمی ترین قنات جهان در مسیر بازسازی