مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 08:152021-05-22اقتصادي

افزایش 15 درصدی کشت گل محمدی در خوی


مدیر جهاد کشاورزی خوی از افزایش 15 درصدی سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت : برداشت گل محمدی از گلستانهای این شهرستان که به عنوان قطب تولید این محصول در آذربایجان غربی به شمار می رود، - آغازشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، علی اصغر امینی گفت :در بیش از 155 هکتار از باغات منطقه گل محمدی کشت شده که نسبت به سال گذشته 20 هکتار، افزایش نشان می دهد .

امینی افزود : با ارائه برنامه ها و خدمات ترویجی و توزیع نهال های یارانه دار گل محمدی به ارزش 300 میلیون ریال پیش بینی می شود امسال با برداشت 4.

5 تن در هر هکتار در مجموع 610 تن محصول گل تر محمدی از گلستانهای خوی برداشت شود.

وی گونه های گل محمدی کشت شده در خوی را از نوع رقم های خاردار ریز کوتاه و بزرگ و توده های محلی عنوان کرد واضافه کرد:گل محمدی خوی از نظر کیفیت و عطر و اسانس در جهان کم نظیر است.

امینی تاکید کرد : همچنین گل محمدی خوی مشتریان فراوانی در استانهای همجوار و کشورهای همسایه دارد بطوریکه 80 درصد این محصول به صورت خشک یا تر به تبریز ، ارومیه ، و کشورهای عراق ، جمهوری آذربایجان و ترکیه صادر می شود .

وی یاد آور شد : از سالیان دور گذشته گل محمدی در حاشیه باغات میوه کشت می شد، اما در سالهای اخیر با اقبال بازار و رغبت باغدارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 15 درصدی کشت گل محمدی در خوی

افزایش 15 درصدی کشت گل محمدی در خوی