مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 05:252021-05-22اقتصادي

آغاز گرده افشانی انجیر در استهبان


گرده افشانی درختان انجیر در این شهرستان، در سطحی بالغ بر 24 هزار و 500 هکتار آغاز شده است.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: گرده افشانی درختان انجیر در این شهرستان، در سطحی بالغ بر 24 هزار و 500 هکتار آغاز شده است.

مهدی اعیان منش شنبه اول خرداد به خبرنگاران گفت: همه ساله با فراهم سازی شرایط امنیتی و رفاهی لازم، بازار مخصوص خرید و فروش محصول بَر انجیر در استهبان راه اندازی می شود که علاوه بر نظارت این بازار، کارشناسان کیفیت بر انجیرها و آفت های احتمالی را بررسی می کنند و باغداران با آرامش خاطر و به دور از هر گونه حاشیه معاملات خود را انجام می دهند.

اعیان منش اضافه کرد: استفاده نکردن از کود شیمیایی و استفاده کم از سموم کشاورزی در شرایط دیم باعث شده انجیر تولیدی شهرستان استهبان، به لحاظ طعم و کیفیت در دنیا بی نظیر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان ادامه داد: وجود مرکز تخصصی تحقیقاتی انجیر در استهبان باعث شده تا مسائل روز انجیرستان ها پیگیری شود و قبل از بوجود آمدن بحران با تجارب خود و انجام تحقیقات در شرایط مختلف آب و هوایی به تولید انجیر در استهبان اقدام شود.

اعیان منش انواع ارقام این محصول را دانه سفید، پوزدنبالی، کوهکی، تومسجدی، خرمایی، ویل وحشی، شاه انجیری، قاسمی، دانه سبز، آتشی، فریدونی، آبگزی، فعل سربسته و مهارل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز گرده افشانی انجیر در استهبان

آغاز گرده افشانی انجیر در استهبان