مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 04:252021-05-22پزشكي

هم آوایی مغز برای کاربرد در علوم محاسباتی و اعصاب بررسی شد


محققان کشور هم آوایی در شبکه نورونی آشوبی با کوپلینگ چند گانه را مورد بررسی قرار دادند که از نتایج آن در علوم اعصاب و علوم محاسباتی استفاده می شود.

  - به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شیرین پناهی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح هم آوایی در شبکه نورونی آشوبی با کوپلینگ چند گانه گفت: دستگاه عصبی مرکزی انسان و توانایی های آن همواره موجب شگفتی محققان بوده است.

وی افزود: بسیاری از محققان تمام مدت زندگی خود را وقف مطالعه در مورد این عضو شگفت انگیز و توانایی های آن کرده اند؛ یکی از زمینه های تحقیقاتی مهم در مهندسی پزشکی علوم اعصاب محاسباتی است که با استفاده از مدل های محاسباتی با تکیه بر مبانی فیزیولوژی، به توصیفی واقع گرایانه از عملکرد مغز به عنوان شبکه ای پیچیده می پردازد.

پناهی خاطر نشان کرد: جذابیت پیشرفت فرآیندهای نظری در این حوزه ازآن جهت است که تلاش بر ارائه الگو های عملکرد مغز و شناخت هر چه بیشتر آن دارد.

به کمک علوم اعصاب محاسباتی، فرصتی برای تحلیل مکانیزم هایی که هنوز اعتبارسنجی تجربی آن ها ممکن نیست، به وجود می آید.

وی افزود: انواع رفتار جمعی نورون ها با برخی از عملکردهای مغزی و یا برخی اختلالات عصبی در ارتباط است به همین دلیل در این تحقیق بر روی این رفتارهای جمعی، تمرکز کرده ایم و مکانیزم های تحلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم آوایی مغز برای کاربرد در علوم محاسباتی و اعصاب بررسی شد

هم آوایی مغز برای کاربرد در علوم محاسباتی و اعصاب بررسی شد