مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 04:252021-05-22فرهنگي

پدر موزه داری یزد درگذشت


«حسین حیدرزاده» صاحب موزه تخصصی سکه یزد و از پیشکسوتان عرصه موزه داری در این دیار که به عنوان پدر موزه داری یزد شناخته می شد، روز گذشته و همزمان با هفته میراث فرهنگی بر اثر بیماری درگذشت.

- ایسنا/یزد حسین حیدرزاده صاحب موزه تخصصی سکه یزد و از پیشکسوتان عرصه موزه داری در این دیار که به عنوان پدر موزه داری یزد شناخته می شد، روز گذشته و همزمان با هفته میراث فرهنگی بر اثر بیماری درگذشت.

استاد حسین حیدرزاده یکی از اساتید و متخصصان علم سکه شناسی از سال 1335 اقدام به جمع آوری اشیا و آثار تاریخی کرد و در سال 1383 با تخصیص خانه تاریخی عرب زاده واقع در محله فهادان، از قدیمی ترین محلات شهر یزد، توسط میراث فرهنگی، این آثار را رسماً در معرض دید و تماشای عموم علاقمندان قرار داد.

موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده که به عنوان موزه تخصصی سکه کشور شناخته می شود، دارای گنجینه ای بالغ بر پنج هزار عدد از سکه های قدیمی (طلا، نقره، مسی، برنجی) مربوط به 42 دوره تاریخی از دوره هخامنشیان تا عصر حاضر است.

از معروف ترین این سکه ها می توان به سکه طلا و نقره عباس بن مامون و احمد بن علی سامانی، سکه جلوس کریم خان زند و سکه نادرشاه با شعار شیعی اشاره کرد.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر موزه داری یزد درگذشت

پدر موزه داری یزد درگذشت