مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 23:502021-05-21اقتصادي

مبارزه با آفت سن غلات در 113 هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی


 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  با تاکید بر اینکه «این روزها فرصت طلایی برای مبارزه با آفت سن غلات است»، گفت: تا امروز در 113 هزار هکتار از مزارع غلات استان مبارزه با آفت سن انجام شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  با تاکید بر اینکه این روزها فرصت طلایی برای مبارزه با آفت سن غلات است ، گفت: تا امروز در 113 هزار هکتار از مزارع غلات استان مبارزه با آفت سن انجام شده است.

در حال حاضر سن در مرحله سن سوم پوره است که بهترین زمان مبارزه با این آفت است.

فاطمه حلاج نیا در گفت وگو با ایسنا درخصوص مبازره با آفت سن مزارع غلات استان اظهار کرد: با توجه به خشکسالی در سال جاری و کاهش بارندگی در سطح استان، برخی از آفات که خشکی دوست هستند مانند سن غلات به دلیل کاهش پوشش گیاهی در منابع طبیعی به سمت مزارع غلات شامل مزارع گندم و جو ریزش کرده بودند.

وی ضمن بیان اینکه این اتفاق پیش بینی شده بود افزود: آفت سن مرحله ای از زندگی خود را در کوه طی می کند و همکاران شبکه مراقبت این اماکن را بازدید می کنند و جمعیت سن را در آن جا بررسی و پیش بینی و تحلیل می کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره وضعیت آفت سن در سال جاری بیان کرد: پیش بینی می شد که در سال جاری جمعیت ریزش سن مادری زیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت سن غلات در 113 هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی

مبارزه با آفت سن غلات در 113 هزار هکتار از کشتزارهای خراسان رضوی