مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-05-21ورزشي

کنترل کرونا در جریان بازی های المپیک از طریق تست «بزاق دهان»


آزمایشات مبتنی بر بزاق دهان یکی از شیوه هایی است که برای کنترل کرونا در بازی های المپیک در نظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، تصمیم برای گرفتن نمونه بزاق دهان در جریان بازی های المپیک و همچنین پارالمپیک در رابطه با مقامات این دو رویداد و همچنین افرادی که برای کمک به برگزاری از خارج از کشور به توکیو سفر می کنند (کارگران) گرفته شده است.

طبق اعلام سایت kyodo news، نتایج آزمایشات مبتنی بر بزاق ظرف 24 ساعت پس از ارسال نمونه در دسترس خواهد بود و افرادی که تست آنها مثبت باشد، مجدد آزمایش می شوند.

در رابطه با ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی و مربیان آنها اما اینگونه تصمیم گیری شده که تقریباً 15000 نفر از آنها به طور روزانه تحت نظارت در یک مرکز جمع آوری نمونه که قرار است در دهکده ورزشکاران ایجاد شود، از نظر ویروس غربال شوند.

برگزارکنندگان بازی ها اما تشخیص داده اند که انجام چنین کاری برای افراد غیر ورزشکار دشوار است زیرا تعداد آنها بسیار بیشتر خواهد بود و مراکز جمع آوری نمونه نیز به احتمال زیاد شلوغ خواهند بود به همین دلیل تصمیم گرفته شده از آنها تست بزاق دهان گرفته شده و این نمونه ها جمع آوری شود.

کمیته برگزاری بازی های تابستانی همچنین اینگونه تخمین زده که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد مقامات و کارگران خارج از کشور می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل کرونا در جریان بازی های المپیک از طریق تست «بزاق دهان»

کنترل کرونا در جریان بازی های المپیک از طریق تست «بزاق دهان»