مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 06:202021-05-21اقتصادي

هجوم ملخ های شاخک کوتاه به آذربایجان شرقی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر اهمیت مبارزه با آفات گندم به عنوان یک محصول استراتژیک تاکید کرد و از هجوم ملخ های شاخک کوتاه به این استان خبر داد.

- ، محمود کیا در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با مبارزه به موقع با آفات گندم، اظهار داشت: مبارزه با مهم ترین آفت گندم به عنوان محصول استراتژیکی که قوت غالب مردم را تشکیل می دهد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه از میان عوامل متعدد خسارت زای گندم، آفت سن مهم ترین آفت گندم به شمار می رود که هم به لحاظ کمی باعث پایین آمدن تناژ تولیدی شده و هم به لحاظ کیفی، با کاهش پروتیین گندم که به عنوان گلوتن از آن یاد می شود، کیفیت محصول تولیدی را کاهش می دهد که در نهایت به بدمزه شدن و از دست رفتن کیفیت نانوایی آن منجر می گردد، گفت: آفت سن گندم از حدود فروردین ماه شروع به ریزش کرده و از مراتع به مزارع منتقل می گردد و بهترین راه برای مبارزه با آن مقابله در مرحله مادری می باشد تا در همان مراحل اولیه از بین برده شود.

کیا ادامه داد: در برخی مواقع به دلیل عوامل جوی یا دیگر محدودیت ها سن مادر کنترل نشده و به مرحله پوره گی می رسد که در این مرحله پس از رصد مزارع با راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی تورزنی صورت می گیرد و در مزارعی که آماده سمپاشی می باشند با توجه به دستورالع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم ملخ های شاخک کوتاه به آذربایجان شرقی

هجوم ملخ های شاخک کوتاه به آذربایجان شرقی