مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 اردیبهشت 1400 ساعت 03:152021-05-20سياسي

صیانت از جمعیت مقدمه ای بر سیاست گذاری در تمامی ابعاد کشور است


نایب رییس مجلس با بیان اینکه صیانت از جمعیت مقدمه ای بر سیاست گذاری در تمامی ابعاد کشور است، گفت: کاهش نرخ رشد جمعیت و به تبع آن گسترش پدیده سالمندی زیرساخت های توسعه را با چالش مواجه خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رییس جمعیت و به تبع آن گسترش پدیده سالمندی زیرساخت های توسعه را با چالش مواجه خواهد کرد.

متن کامل یادداشت نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره جمعیت به شرح زیر است: صیانت از جمعیت مقدمه ای بر سیاست گذاری در تمامی ابعاد کشور است.

کاهش نرخ رشد جمعیت و به تبع آن گسترش پدیده سالمندی زیرساخت های توسعه را با چالش مواجه خواهد کرد.

در ایران در طی 28 سال نرخ رشد از 2/46 به 0/97 در سال 98 رسید و مهمترین پیامدهای کاهش باروری کلی و رسیدن آن به زیر سطح جانشینی، باعث تغییر در کیفیت جمعیت و افزایش شاخص سالخوردگی خواهد شد و اثرات منفی و ریشه ای بر جایگاه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی ایران در منطقه و جهان خواهد داشت.

کاهش جمعیت کشور و همچنین افزایش سن جمعیتی سبب کاهش نشاط و بالندگی و کند شدن موتور محرکه اقتصاد ، کاهش نیروی کار، افزایش بار تکفل ، مصرف گرایی و سقوط با کاهش قدرت سیاسی مردم و دولت در برابر مشکلات کشور و تهدیدات امنیتی، جدی گرفت و برای این تهدید جدی برنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از جمعیت مقدمه ای بر سیاست گذاری در تمامی ابعاد کشور است

صیانت از جمعیت مقدمه ای بر سیاست گذاری در تمامی ابعاد کشور است