مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 18:202021-05-20اقتصادي

دولت برای تامین بودجه از مردم قرض گرفت/ مدیریت رمز ارزها نباید انفعالی باشد


وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای تامین منابع بودجه سال 99 یک ریال هم از بانک مرکزی استقراض نشد، گفت: اوراق فروختیم و از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش اقتصاد هوشمند در جمع خبرنگاران در مورد استقراض دولت از بانک مرکزی اظهارداشت: سال 99 از نظر تامین مالی بحرانی ترین و موفق ترین سال بوده و از بودجه 571 هزار میلیارد تومانی فقط 12 هزار و 600 میلیارد تومان را از طریق فروش نفت تامین کردیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بدون یک ریال استقراض از بانک مرکزی توانستیم بودجه سال 99 را تامین کنیم، گفت: به جای اینکه از بانک مرکزی قرض بگیریم اوراق فروختیم و از مردم برای تامین مالی استقراض کردیم.

همچنین در بخش مالیات در سال گذشته تحقق 107درصدی داشتیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه با این اقدامات دیگر نیازی به استقراض از بانک مرکزی نداشتیم، گفت: هر چند هیچ استقراضی از بانک مرکزی انجام نشده اما بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش یافته که آن هم در چارچوب چرخه چهار جانبه و تهاتر بدهی دولت به شرکت ها بوده است.

دژپسند ادامه داد: من در چهار سال اول دولت در سازمان برنامه مشغول به کار بودم در آن دوره هم هیچ استقراضی از بانک مرکزی انجام نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت برای تامین بودجه از مردم قرض گرفت/ مدیریت رمز ارزها نباید انفعالی باشد

دولت برای تامین بودجه از مردم قرض گرفت/ مدیریت رمز ارزها نباید انفعالی باشد