مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-05-20اقتصادي

86 درصد برگ سبز چای برداشت شده از نوع درجه یک هستند


رییس سازمان چای کشور با اشاره به برداشت بیش از 52 هزار تن برگ سبز چای، گفت: 86 درصد برگ سبز چای برداشت شده از نوع درجه یک هستند.

- ، حبیب جهانساز پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه چای در شهر رانکوه شهرستان املش، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون 52 هزار و 800 تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور برداشت شده است.

وی با بیان اینکه ارزش برگ های برداشته شده 336 میلیارد تومان است، افزود: بیشتر برگ های برداشته شده یعنی معادل 86 درصد برگ ها از نوع درجه یک هستند و مابقی از نوع درجه دو هستند.

جهانساز با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات چایکاران از سهم دولت، گفت: تاکنون 136 میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شده که 25 درصد سهم دولت بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان چین اولاً تمام مطالبات پرداخت خواهد شد، ادامه داد: مدیران 166 کارخانه چای سازی برای خرید تضمینی برگ سبز چای با سازمان چای کشور قرارداد منعقد کرده اند که شش کارخانه بیشتر از پارسال است.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به پیگیری برای تأمین تسهیلات ارزن قسمت برای احیای شش هزار هکتار از باغات رها شده چای، افزود: با احیا این میزان باغ 10 هزار تن بر میزان تولید برگ سبز چای افزوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

86 درصد برگ سبز چای برداشت شده از نوع درجه یک هستند

86 درصد برگ سبز چای برداشت شده از نوع درجه یک هستند