مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 05:402021-05-20اقتصادي

حریم و عرصه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت برای ثبت جهانی تعیین شده است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تعیین حریم و عرصه ثپه باستانی کنارصندل جیرفت برای ثبت جهانی خبرداد.

- ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تعیین حریم و عرصه ثپه باستانی کنارصندل جیرفت برای ثبت جهانی خبرداد.

فریدون فعالی امروز 30 اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید استاندار کرمان از تپه باستان کنارصندل جیرفت در گفت و گو با ایسنا از تعیین حریم و عرصه تپه باستانی کُنارصندل برای ثبت جهانی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال خبر داد و افزود: تعیین عرصه و حریم به عنوان مهمترین مولفه برای معرفی یک بنا برای ثبت جهانی محسوب می شود که برای ثپه کنار صندل انجام شده است.

وی مهمترین مشکل پیشروی ثبت جهانی تپه های کنارصندل را احداث یک روستا روی عرصه عنوان کرد و گفت: باید با یک برنامه ریزی کارشناسی و هماهنگی نسبت به تامین زیرساخت های لازم برای جابه جایی روستای کنار صندل اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان همچنین در پاسخ به انتقادت نسبت به روند کند احداث هتل سنتی جنب تپه های باستانی کنارصندل گفت: وقتی قصد احداث و یا انجام هر کار عمرانی در همجواری با بناها و محوطه های تاریخی دارند باید طبق ضوابط و با هماهنگی کارشناسان میراث فرهنگی انجام شود که هتل مورد بحث برخی مقررات را رعایت نکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریم و عرصه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت برای ثبت جهانی تعیین شده است

حریم و عرصه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت برای ثبت جهانی تعیین شده است