مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 ساعت 02:102021-05-19اقتصادي

مواجهه ایران با پدیده انفجار عمودی سالخوردگان


به گفته کارشناسان امر، ایران تا سال 1420 به سن سالمندی و پیشی گرفتن سرعت رشد تعداد سالمندان از رشد کل جمعیت می رسد؛ دغدغه افزایش جمعیتی که سالهاست مطرح می شود و همچنان بی پاسخ مانده و می توان گفت تنها اقدام جدی مسئولین در این راستا تدوین طرح جوانی جمعیت .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، کارشناسان حوزه جمعیت شناسی با استناد بر شاخص های جمعیتی، نگران حال جمعیت ایران در سالهای آتی هستند.

اگرچه به گفته مسئولان در سال 99 با توجه به پاندمی کووید 19 و کاهش هزینه های مراسمات و تشریفات ازدواج، شاهد افزایش پنج درصدی ازدواج بودیم اما به طور کلی مسائل پیرامون عدم حرفه آموزی جوانان، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، مشکلات اقتصادی، مشکلات تهیه مسکن، هزینه های گزاف تشکیل خانواده و زندگی مستقل و.

همگی دست به دست هم داده تا ازدواج و تشکیل خانواده به ریسکی بزرگ برای جوانان تبدیل شود.

از سوی دیگر همین مشکلات نیز دامن گیر زوجهای جوان نیز شده، به طوری که به دلیل هزینه های بالای زندگی به داشتن یک فرزند اکتفا کرده و یا اصلا به فرزندآوری و بچه دار شدن فکر نمی کنند.

مواجهه ایران با پدیده انفجار عمودی سالخوردگان تا سال 1420 سیده فاطمه محبی، کارشناس مطالعات اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، معتقد است که ایران تا سال 1420 به سن سالمندی رسیده و با پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه ایران با پدیده انفجار عمودی سالخوردگان

مواجهه ایران با پدیده انفجار عمودی سالخوردگان