مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 10:252021-05-19اقتصادي

14 درصد موزه های کشور در خراسان رضوی قرار دارد


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: 14 درصد موزه های کشور در خراسان رضوی قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‎ دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه 1400 در مراسم گرامیداشت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، با بیان اینکه موزه ها شناسنامه شهرها محسوب می‎شوند و هویت شهرها را می توان در موزه ها دید، گفت: شعار ما هر شهر، یک موزه بوده و تلاش کرده ایم هر شهر خراسان رضوی حداقل یک موزه داشته باشد که در حال حاضر خراسان رضوی با 96 موزه بعد از استان تهران در جایگاه دوم قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون سه موزه در استان آماده افتتاح و 8 موزه دیگر در حال راه اندازی و ایجاد است.

وی افزود: تعداد 23 موزه استان متعلق به میراث فرهنگی و 63 موزه دیگر به ادارات و نهادهایی مانند  آستان قدس، اوقاف و امور خیریه، دانشگاه فردوسی مشهد و حفاظت محیط زیست است.

مکرمی فر با اشاره به تعداد موزه های کشورهایی مانند امریکا، چین و استرالیا اظهار کرد: آمریکا 6هزار موزه، چین 3هزار و استرالیا 2 هزار موزه دارد اما ایران با بیش از 7 هزار سال تاریخ و تمدن 711 موزه دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 درصد موزه های کشور در خراسان رضوی قرار دارد

14 درصد موزه های کشور در خراسان رضوی قرار دارد