مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-19اقتصادي

«گنبد علویان» برای ثبت جهانی معرفی شد/ اختصاص 100 میلیارد تومان به میراث فرهنگی همدان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از معرفی ثبت جهانی «گنبد علویان» در حوزه آثار جهان اسلام خبر داد و گفت: این اثر به همراه چهار اثر دیگر معرفی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علی مالمیر ظهر امروز به مناسبت هفته میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران و در کاروانسرای تاج آباد اظهار کرد: در استان همدان 23 هزار شی موزه ای وجود دارد که بر این اساس موضوع ساخت موزه منطقه ای از ضرورت هاست و اکنون در دستورکار است.

وی با بیان اینکه مخرن امن اشیای تاریخی  موزه منطقه ای اکنون در حال ساخت است افزود: از 23 هزار شی تاریخی 14 هزار 738 مورد در طول سال های 92 تا 99 ساماندهی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه 17 هزار و 569 مورد مرمت طی 8 سال اخیر انجام شده است گفت: ظرفیت علمی و تجهیزاتی مرمت استان بالاست به طوری که در سال 96 استان ما به عنوان مرمت گر برتر از سوی وزارتخانه شناخته شد.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی شده در همدان بیان کرد: یک هزار و 100 مورد از این آثار تاریخی ثبت ملی شده و یک چهارم حرائم مصوب طی این 8 سال انجام شده است.

مالمیر به ایجاد پایگاه های اختصاصی اثار تاریخی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه پایگاه ها در کنار پایگاه هگمتانه، نوشیجان و بافت تاریخی شهر همدان، پایگاه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گنبد علویان» برای ثبت جهانی معرفی شد/ اختصاص 100 میلیارد تومان به میراث فرهنگی همدان

«گنبد علویان» برای ثبت جهانی معرفی شد/ اختصاص 100 میلیارد تومان به میراث فرهنگی همدان