مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 09:202021-05-19فرهنگي

رونمایی از اولین نشریه چاپ آستان قدس رضوی با قدمتی 61ساله


از اولین و قدیمی ترین نشریه آستان قدس با عنوان «نامه آستان قدس»  که بیش از نیم قرن قدمت دارد رونمایی شد.

- ایسنا/خراسان رضوی از اولین و قدیمی ترین نشریه آستان قدس با عنوان نامه آستان قدس   که بیش از نیم قرن قدمت دارد رونمایی شد.

رییس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از این آثار بیان کرد: در این مرکز بیش از 34 هزار عنوان روزنامه و مجله وجود دارد که تعداد 180 عنوان نشریه آن، چاپ آستان قدس رضوی است.

ابراهیم حافظی نامه آستان قدس را آغازگر رسمی انتشار مطبوعات در آستان قدس رضوی دانست و تصریح کرد: جریده نگاری در مشهد از سال 1279 شمسی با انتشار روزنامه ادب آغاز شده بود و پس از آن نشریات متعددی در مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان بزرگ به چاپ رسید که نامه آستان قدس یکی از همین موارد است.

وی همچنین نشریه الکمال را اولین مجله دینی چاپ مشهد خواند و خاطرنشان کرد: 40 سال قبل از نامه آستان قدس ، الکمال توسط یکی از کارکنان آستان قدس رضوی منتشر شد که انتشار آن را منتسب به آستان قدس رضوی می دانند؛ اما نامه آستان قدس نشریه ای فرهنگی، دینی و خبری است که در تیرماه 1339، به همت محمد مهران، نایب التولیه وقت آستان قدس رضوی که شخصیتی مطبوعاتی داشت، به چاپ رسید و نخستین نشریه رسمی آستان قدس محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از اولین نشریه چاپ آستان قدس رضوی با قدمتی 61ساله

رونمایی از اولین نشریه چاپ آستان قدس رضوی با قدمتی 61ساله