مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 09:002021-05-19فرهنگي

اینجا مدرسه نیست


اینجا مدرسه نیست اما شمیم بوی مدرسه در آن به مشام هر بازدیدکننده ای می رسد، صدای زنگ مدرسه، درس و آزمایشگاه و نجوم و جنگ، همگی تاریخی نهفته در سیر تحصیل هستند که امروز در این محل برای نمایش جمع شده اند.

- اما شمیم بوی مدرسه در آن به مشام هر بازدیدکننده ای می رسد، صدای زنگ مدرسه، درس و آزمایشگاه و نجوم و جنگ، همگی تاریخی نهفته در سیر تحصیل هستند که امروز در این محل برای نمایش جمع شده اند.

طنین روزهای مدرسه را می شود در سالن هایی که موسیقی های قدیمی اما خاطره انگیر مربوط به دوران مدرسه را پخش می کنند، شنید؛ موسیقی هایی که برای هر رده سنی آشناست.

اینجا که القا کننده حس مدرسه است، شاید میزبان هیچ دانش آموزی نباشد اما در فضای ارام و دلنوازش میتوان همه و سر و سدای بچه ها، زنگ مدرسه و صدای به هم خوردن ظرف های آزمایشگاه را شنید، حتی تصاویر معلم ها که در گوشه ای از سالن خودنمایی می کند نیز در این حس مشترک به افراد، سهیم هستند.

آقای بهشتی که سال هاست در آموزش و پرورش مشغول به کار است، تعداد بسیار زیادی از آثار از قلم و دفتر و خودکار گرفته تا پیت نفت و بخاری نفتی را جمع کرده و امروز در این موزه فرهنگ و هنر به نمایش گذاشته است.

آثاری که سیر تکامل تاریخی هر کدام نشان می دهند که صاحب موزه هم به پای اسم فرهنگ و هنر و مدرسه و درس حسابی پیر شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا مدرسه نیست

اینجا مدرسه نیست