مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-19سياسي

صنایع دستی ایران؛ شناخته شده در جهان ولی مهجور در کشور


معهجور ماندن صنایع دستی ایران در داخل کشور با وجود شهرت جهانی آنها، یکی از موضوعات مورد اشاره در نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در میبد استان یزد بود.

- ایسنا/یزد معهجور ماندن صنایع دستی ایران در داخل کشور با وجود شهرت جهانی آنها، یکی از موضوعات مورد اشاره در نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در میبد استان یزد بود.

سیدمصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد امروز چهارشنبه در نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی که به میزبانی میبد برگزار شد، با بیان این که در سال های اخیر خصوصاً پس از ثبت جهانی یزد، تحولی در شهرهای استان اتفاق افتاده است، گفت: شهرداران و شوراهای شهر در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی، فعالیت کردند و شهرها و روستاهای صنایع دستی ما به واسطه حضور شهرداری ها روند رو به رشدی را شاهد هستند.

وی با بیان این که شهرداری ها والدین اصلی فعالیت های شهر به شمار می روند، گفت: از این که شهرداری ها در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز سیاست گذار باشند، خرسندیم.

این مسئول با اشاره به این که امروز در حوزه میراث فرهنگی هزینه قابل توجهی صرف مرمت ها شده است، گفت: حدود 1000 طرح مرمتی در یزد انجام شده که تعداد زیادی از بناهای مرمت شده نیز حاصل فعالیت شهرداری هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی ایران؛ شناخته شده در جهان ولی مهجور در کشور

صنایع دستی ایران؛ شناخته شده در جهان ولی مهجور در کشور